ماموپلاستی چیست؟

ماموپلاستی چیست؟

در دنیای امروز افراد زیادی به علت راضی نبودن از اندام و چهره خود، اقدام به انجام اعمال زیبایی مختلف می ‌کنند که یکی از محبوب ‌ترین آن ها، ماموپلاستی یا عمل جراحی سینه می باشد. ماموپلاستی سبب زیبا تر و خوش‌ فرم شدن اندام می‌ شود. اما عمل ماموپلاستی نسبت به عمل های دیگر شناخته شده نیست؛ ماموپلاستی چیست؟ برای چه کسانی مناسب است؟ عوارض و مزایای این عمل چیست؟ در این مقاله سعی کرده ایم اطلاعاتی در زمینه ماموپلاستی، مزایا، عوارض و هزینه آن در اختیار شما قرار بدهیم.

 

ماموپلاستی

ماموپلاستی یک جراحی زیبایی برای خانم ‌ها می باشد که سبب تغییر حجم سینه ‌ها و زیباتر کردن آن ها می شود. عمل ماموپلاستی تنها برای زیبایی و تناسب اندام انجام نمی شود، بلکه این عمل را می ‌توان با اهداف درمانی و به منظور تقارن در سینه ‌ها یا برطرف کردن درد گردن و شانه ‌ها نیز انجام داد.

یکی از دلایلی که افراد تمایل دارند سینه های خود را کوچک تر کنند این است که سینه های بزرگ در بعضی موارد، موجب اختلال در خواب یا انجام فعالیت ‌های روزانه و حرکت ‌های ورزشی می ‌شوند.

بانوانی که به دلایل ظاهری، پزشکی یا روانی از حجم سینه ‌های خود راضی نیستند و دوست دارند سینه هایی خوش‌ فرم ‌تر داشته باشند، می توانند عمل ماموپلاستی را انجام دهند. برای مطلع شدن از مراقبت های قبل و بعد از عمل ماموپلاستی می توانید به مقاله موجود در سایت ما مراجعه کنید.

یکی از بهترین پزشکان در شیراز، دکتر وحید عین آبادی می باشد که می توانید برای عمل ماموپلاستی خود به کلینیک ایشان مراجعه کنید.

 

چه کسانی می ‌توانند ماموپلاستی را انجام دهند؟

خانم‌های زیادی هستند که از بزرگی سینه‌ها و درد ناشی از آن‌ها شکایت می‌کنند. از معایب سینه ‌های بزرگ می توان به فشار زیاد وارد کردن به گردن و شانه و ایجاد درد و ناراحتی در آن ‌ها اشاره کرد. همچنین در فصل ‌های گرم سال تعرق ناحیه زیر سینه، ممکن است باعث عرق ‌سوز شدن و ایجاد زخم در این ناحیه بشود.

اغلب بزرگی سینه‌ ها در خانم ‌های لاغر، تناسب اندام آن‌ ها را به هم می ‌ریزد و برای آنها در خرید یا دوخت لباس مشکل درست می کند. علاوه بر این، بانوان زیادی از بزرگی سینه ها و درد ناشی از آن‌ ها رنج می برند.

می ‌توان گفت ماموپلاستی مخصوص همه بانوانی می باشد که می خواهند با کوچک کردن سینه‌ ها تناسب اندام و زیبایی داشته باشند و از بزرگی سینه‌ های خود ناراضی هستند.

 

انجام ماموپلاستی به چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

فرد حتما باید قبل از عمل ماموپلاستی توسط پزشک متخصص معاینه شود زیرا انجام عمل ماموپلاستی برای همه افراد مناسب نیست و ممکن است سلامتی فرد به خطر بیفتد.

به طور کلی انجام عمل ماموپلاستی برای افرادی که مبتلا به دیابت و بیماری ‌های خود ایمنی هستند و افرادی که دچار اختلال در انعقاد خون هستند یا ترمیم زخم ‌های آن ‌ها طولانی است، ممنوع است.

همچنین افرادی که اضافه وزن بسیار زیادی دارند یا در حال کاهش وزن هستند، انجام عمل ماموپلاستی برای آن ها مناسب نیست. افرادی که سینه‌های آن‌ ها هنوز به تکامل نرسیده و در سن رشد قرار دارند، نمی‌ توانند عمل ماموپلاستی انجام دهند.

مزایای عمل ماموپلاستی

اصلی ترین و مهم ترین مزایای ماموپلاستی، کوچک شدن سینه ‌ها و کاهش حجم آن‌ ها می باشد اما از مزایای دیگر آن می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • سفت ‌تر شدن و جوان تر شدن سینه ‌ها
  • ماموپلاستی سینه ‌ها را بالا می ‌کشد و نتایجی شبیه به لیفت سینه را ایجاد خواهد کرد.
  • خوش ‌فرم ‌تر شدن سینه ها بعد از انجام عمل ماموپلاستی که سبب تناسب اندام می شود.
  • زیباتر شدن سینه ها در لباس‌ های مختلف
  • از بین رفتن درد و ناراحتی گردن و شانه‌ ها

 

عوارض ماموپلاستی

عمل ماموپلاستی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود؛ لذا می توان گفت رایج‌ ترین عوارض ماموپلاستی، مربوط به دارو های بیهوشی می باشد که سردرد، سرگیجه و حالت تهوع علائم و عوارض آن می باشد.

همچنین فرد ممکن است در محل جراحی احساس درد، تورم، التهاب، خارش و سوزش داشته باشد که کاملا طبیعی است و چند روز بعد از ماموپلاستی به طور کامل بهبود پیدا می کند. در بعضی موارد این عوارض تا چند ماه باقی می مانند که بهتر است در صورت ادامه عوارض بیشتر از ده روز، به پزشک مراجعه کنید.

از دیگر نگرانی های افراد بعد از عمل ماموپلاستی، می توان به باقی ماندن جای زخم ‌ها و بخیه ‌ها اشاره کرد. جراحان ماهر و با تجربه برش ‌های این عمل را در محل ‌هایی می‌ زنند که قابل ‌دیدن نیستند.

در کل شیوه برش و بخیه در ماموپلاستی به ‌گونه ‌ای می باشد که جای زخمی باقی نگذارد و بعد از مدتی جای بخیه ‌ها و زخم‌ ها به ‌سختی قابل تشخیص هستند. همچنین با مصرف پماد هایی که پزشک بعد از عمل ماموپلاستی به فرد تجویز می کند، به کمرنگ‌ تر شدن جای زخم‌ ها کمک می شود.

خیلی از خانم ها در مورد آسیب به بافت و اعصاب سینه در عمل ماموپلاستی نگران هستند که اگر این عمل در کلینیک‌ های معتبر انجام شود، هیچ آسیبی به بافت سینه و اعصاب آن وارد نمی ‌شود. زیرا پزشک این مراکز با داشتن تخصص و مهارت کافی، می‌ داند که برش ‌ها را به گونه ای بزند که به اعصاب و رگ‌ های سینه آسیبی وارد نشود.

این را در نظر داشته باشید که در روزها و حتی ماه ‌های اول بعد از عمل، ممکن است بیمار در کل سینه یا بخش ‌هایی از آن حالت بی‌ حسی داشته باشد که به دلیل استفاده از مواد بیهوشی است و به مرور زمان برطرف می ‌شود.

 

ماندگاری ماموپلاستی

تغییر اندازه سینه ‌ها بعد از جراحی مشخص است اما به علت داشتن تورم و دیگر عوارض بعد از عمل، نتایج واقعی آن ظاهر نمی شوند. در واقع حدود یک تا یک و نیم سال بعد از جراحی، نتایج واقعی عمل ماموپلاستی، خود را نشان می ‌دهند. نتایج واقعی و نهایی جراحی موموپلاستی تا آخر عمر فرد باقی می ماند، البته ممکن است تغییرات وزن و افزایش سن، روی نتایج تاثیر بگذارد.

اگر فرد توصیه‌ های بعد از عمل ماموپلاستی را رعایت نکند و سبک زندگی مناسبی نداشته باشد، ممکن است سینه ‌ها حالتی افتاده پیدا کنند و فرم خود را از دست بدهند. دقت داشته باشید اندازه سینه‌ ها با گذشت زمان و عدم رعایت توصیه ها تغییری نمی کند و تا آخر عمر ثابت است اما ممکن است فرم آن‌ ها تغییر کند و افتادگی پیدا کنند.

 

هزینه ماموپلاستی

هزینه های کلی عمل ماموپلاستی شامل جلسات مشاوره قبل از عمل و آزمایش ‌ها و معاینات این دوران، جراحی که با توجه به میزان تخصص پزشک و شرایط بیمار تعیین می شود، دارو ها، معاینات و مراجعات بعدی می شود.

 

در انتخاب جراح ماموپلاستی خود بسیار دقت کنید. یکی از بهترین پزشک های حال حاضر برای عمل ماموپلاستی، دکتر وحید عین آبادی در شیراز می باشد که می توانید برای جراحی به کلینیک ایشان در شهر شیراز مراجعه کنید.